Конспект уроку з математики у першому класі Тема: »Значення виразу. Кут.»
Тема уроку: »Значення
виразу .Кут»
Навчальні
цілі:
Здобувач
освіти
-вміє лічити
у межах десяти у порядку зростання та
спадання чисел;
-називає
сусідів чисел;
-називає
попереднє і наступне число до даного;
-розрізняє
вирази, рівності та нерівності;
-вчиться
утворювати кут;
-називає
геометричні фігури та їх властивості;
-вміє
розв’язати задачу на збільшення числа на кілька одиниць;
-вміє
записувати числа, обчислювати вирази;
-лічить
монети, їх кількість;
-знаходить
кути серед різних фігур;
-працює у
групі та в парі;
-виконує
запропоновану роль у групі, погоджуючись із рішенням команди;
-уважно
вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд , шануючи гідність
інших.
Обладнання
та матеріали: робочий зошит, презентація уроку у електронному варіанті , ножиці, навчальний
циркуль, картонні квадрати різних розмірів, картки із виразами для обчислення і
роботи у групах, спінер, демонстраційні картки із записами виразів, рівностей,
нерівностей, олівці, лінійки, сигнальні долоньки, малюнки для воїнів ЗСУ.
Зміст уроку
І.Організаційна
частина:
1)Привітання.
2)Організація
робочого місця.
3)Правила уроку:
Сьогодні на
нашому уроці діють 5 правил:
*правило
підведеної руки;
*співпраця в
групі;
*уміння
слухати;
*працювати
творчо;
*бути
активним.
4)Щоденні
новини:
-Яка зараз
пора року?
-Який
місяць?
-Яке число і
який день тижня?(діти відповідають)
Отже, сьогодні
5 грудня. Тому напишіть у своїх зошитах
каліграфічно цифру 5.
Обведіть
зеленим олівчиком найгарнішу цифру.
ІІ.
Підготовчі вправи
1.Усний
рахунок.
На дошці
виставлені цифри. Діти по черзі називають число і його сусідів, попереднє та наступне
число до поданого, розташовують у порядку спадання. Повторення лічби у межах 10
у порядку зростання та в порядку спадання.
2. Робота із
слайдом презентації: »Допоможи дівчинці з’їхати з гори».(Усне обчислення
математичних виразів).
ІІІ.
Оголошення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми довідаємося, що
таке кут, навчимося утворювати кути. Повторимо , що таке математичний вираз і
навчимося знаходити його значення.
1)Гра
«Спінер-поле».(Діти виходять до дошки. Крутять спінер зі стрілочкою. Коли
стрілочка зупиняється на картці, вони визначають, що означає запис: нерівність,
рівність чи вираз.
Коли випаде
картка із виразом, учні роздумують, що із цим записом ще можна зробити. Таким
чином довідуються, що коли обчислюють вираз, то знаходять його значення.
1+2=3 та 5-1=4
Отже,
числові вирази складаються із чисел та знаків арифметичних дій. Результат числового виразу – це і є його
значення.
Фізкультхвилинка
«Коли
тривогу чуєш-то ЗСУ працює».
?- Коли слід
спуститися в укриття?
-Де нам найнадійніше під час повітряної
тривоги?
2)
Опрацювання нового матеріалу про кут.
Великі ножиці у нас.
Вони покажуть майстер-клас:
І з допомогою умілих рук
Навчать утворювати кут.
(Продемонструвати
дітям, як утворюється кут при допомозі
ножиць та циркуля демонстраційного. Учні визначають, який із кутів , зображених
на слайді презентації є найбільшим, найменшим. Повторюють правила поведінки з
ножицями і самостійно демонструють утворені кути.)
Отже, кут утворюється
двома променями, які мають спільний початок.
І без гострих ножиць враз
Кут збудує кожен з вас.
Руки в лікті ви зігніть,
Власний кут так утворіть.
(Школярі
утворюють кути, згинаючи руки в лікті.)
3)Робота з підручником
с.55.
-Розгляньте
малюнки і покажіть, де там є кути.
-Які
предмети у класній кімнаті мають кути?
4)Робота над
задачею 4(с.55 у підручнику).
Задача.
Довжина шурупа 4см, а цвях на 2 см довший.
Яка довжина
цвяха?
-З яких
частин складається задача?
-Про що
розповідається в умові задачі?
-Чи бачили
ви , як виглядає цвях і як виглядає шуруп?
-Подивіться
на їх зовнішній вигляд. Яка між ними різниця?
(Діти
розглядають дані предмети і висловлюють свої міркування)
-Про що
запитується у задачі?
-Як дати
відповідь на запитання задачі?
(Учні
записують розв’язання у зошитах.)
-То якою
буде відповідь до нашої задачі?
Задача
Розв’язок:
4+2=6(см)
Відповідь: 6
см.
5) У вас на
партах лежать фігури. Розгляньте їх.
-Як вони
називаються? Чому ви так думаєте?
(На партах
лежать квадрати різних розмірів. Діти доводять, що ці фігури-чотирикутники , а
ще їх називають квадратами, бо у них всі сторони та всі кути рівні.)
-Яка довжина
сторони вашого квадрата? (Діти вимірюють довжини сторін своїх квадратів.)
Послухайте казку про геометричні фігури:
Жили-були два братики: трикутник із
квадратиком.
Старший-квадратний, завжди зайнятий.
Молодший-трикутний, постійно надутий.
Став цікавитись квадрат: « Ти чого це злишся,
брат?»
Той кричить йому: »Диви, у мене кутів лиш
три,
А у тебе аж чотири…Чи в нас рівномірні сили?»
Тоді сказав квадрат: «Гей, брат, я ж бо
старший,
Я -квадрат.» І сказав тоді ніжніше:
«Невідомо, хто важніший!»
Та настала ніч, квадрата, обминаючи столи,
Йде трикутник грабувати, позрізать йому кути.
Як втікав, сказав він брату: «Зичу тобі
гарних снів.
Хоч лягав ти спать квадратним, та проснешся
без кутів.»
Вранці наш молодший брат кровній помсті був
не рад.
Як поглянув на квадрата, онімів, стояв без
слів…
От так помста… А у брата скільки (8) вже
тепер кутів?
Практична
робота: Діти, візьміть у руки ножиці і обріжте кути своїм квадратам.
-
Тепер полічіть , скільки кутів мають ваші фігури.
-Як ми можемо назвати фігуру , у якої 8
кутів? (Многокутник, восьмикутник).
6)Робота у
зошиті с.55
а)Випиши вирази , значення яких дорівнює 6.
5+1=6 8-2=6
б)Полічи, скільки монет на кожному малюнку
і запиши у порожній клітинці.
в)
Пальчикова гімнастика. Вправа «Ножиці».
Швачка в дім до нас зайшла.
Мені ножиці дала.
Я тканину і папір
Ріжу, ріжу до сих пір.
Г) Запиши номери фігур, які є кутами.
Кути:1,2,4.
Д) Записати за зразком:
1рядок -всі
числа у порядку зростання;
2рядок-всі
числа у порядку спадання.
ІІІ Підсумок
уроку
1)Робота у
групах.
У дітей на
партах лежать різнокольорові картки із записами виразів. Завдання учнів : знайти значення виразу. Зібратись у групи за
кольором картки до позначених парт. Розташувати всі результати виразів у
порядку зростання. Перевернути картки результатами донизу і прочитати слова.
КЛЮЧ: сині- сміливість, блакитні-героїзм, жовті-мир,
оранжеві-відвага.
- Діти, як ви думаєте, кого характеризують ці
слова?
(Ці слова
характеризують воїнів, волонтерів, українських дітей, лікарів, весь український
народ, який проживає тепер у воєнному часі.
Завтра- День Захисника Вітчизни. У Вас буде
завдання : розфарбувати замальовку і написати на ній побажання для наших
захисників. А ми передамо ваші роботи нашим мужнім воїнам ЗСУ на фронт через
волонтерів.
2)Гра
«Мікрофон».
-Що вам
сподобалось на уроці?
-Чого ви
навчилися?
-Як у
математиці називають такі записи : 4+2, 8-1? Що означає знайти їх значення?
3) Рефлексія
Вправа
«Ранець, м’ясорубка, кошик»
У дітей є
стікери. Вони самостійно вирішують , куди їх почепити, аналізують, як вивчені
знання пригодяться їм у житті.
Ранець-корисні
знання
М’ясорубка-над
цим варто замислитися
Кошик-мені
це потрібно.
Коментарі
Дописати коментар